Voorbereiding nieuwsbrief-abonnement

Sportvrienden,

Al enkele jaren sturen wij met regelmaat een nieuwsbrief naar alle secretarissen en commissies. De nieuwsbrief is altijd gebaseerd op artikelen die op de website zijn geplaatst. Wij sturen een nieuwsbrief uitsluitend om nieuwe of belangrijke informatie sneller onder de aandacht te brengen. Op die manier hoeft u niet telkens zélf te kijken of er nieuws is.

Verspreiding van de nieuwsbrief.

Voor de verspreiding van de informatie naar overige leden zijn we afhankelijk van aanwezigheid, mogelijkheden en beschikbare tijd van secretarissen. Daarin willen we graag wat verbeteren. Wat ons betreft ligt het voor de hand om de nieuwsbrieven daarom rechtstreeks naar alle leden te sturen.

Dat scheelt de verenigingssecretaris weer wat werk en meer mensen zijn gelijktijdig op de hoogte. Op die manier hopen we ook dat leden zonder internetverbinding de informatie wat sneller te horen krijgen. Hoe meer mensen de informatie ontvangen, hoe groter de kans dat er ook eerder en vaker over wordt gesproken.

Wat is er nodig voor verdere verspreiding?

Om de nieuwsbrief te ontvangen is het nodig dat u een gebruikersnaam op de website heeft. Aan uw gebruikersnaam wordt uw emailadres gekoppeld. Een emailadres kan maar één keer worden gebruikt op onze website en dient dus uniek te zijn. Gebruikelijk is dat uw gebruikersnaam gelijk is aan uw verenigingslidnummer. Voor secretarissen en meldposten zal dit een bekend gegeven zijn.

Momenteel zijn wij bezig om dit technisch in te richten. U hoeft daar niets voor te doen! Wij zullen op basis van de actuele ledenlijst alle individuele leden toevoegen als gebruiker. U ontvangt dan automatisch een gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen op onze website.

Wat verwachten wij van u?

Helemaal niets! Om u een nieuwsbrief te kunnen sturen heeft u een gebruikersnaam nodig. Daarom maken we die voor u. Maar u hoeft niet in te loggen om de nieuwsbrief te ontvangen; die gaat gewoon rechtstreeks naar uw emailadres. Waarom sturen we u dan toch een wachtwoord? Zodat u bijvoorbeeld uw eigen gegevens kunt wijzigen, zoals uw emailadres. Maar ook om u bijvoorbeeld af te melden van de nieuwsbrief in het geval u hem echt niet wilt ontvangen.

Ontvangen alle leden automatisch een wachtwoord?

Nee, niet allemaal. Bestaande gebruikers als meldposten, secretarissen en commissieleden beschikken in principe al over gegevens om mee in te loggen. Als u uw wachtwoord vergeten bent dan kunt u via het gebruikersmenu op de voorpagina een nieuw wachtwoord aanvragen. Dat was altijd al zo. Overigens ontvangen alleen leden waarvan het emailadres bekend is in de NPO-ledenadministratie een email met toegangsgegevens.

Hoe gaat het nu verder?

Wij zijn nog wel even bezig met de verdere uitwerking. U kunt dit dan ook het beste zien als een vooraankondiging. Wij zullen nog met aanvullende aanwijzingen komen voordat wij overgaan tot concrete uitvoering. Mocht u al vragen hebben over dit onderwerp die absoluut niet kunnen wachten dan kunt u die richten aan de webmaster maar wij streven ernaar om deze vernieuwing zo helder mogelijk in te voeren.

Met vriendelijke groeten,
Bestuur Afdeling 8 GOU.

 

Bijgewerkt op 19 februari 2015 om 20:00 uur

Scroll naar boven