Melden PigeonVillage – deels succesvol

Meldposten,

Graag even uw aandacht voor onderstaand verhaal.

In eerste instantie leek het melden van duiven voor Aurillac aan PigeonVillage via ons eigen meldsysteem prima te verlopen. Enige tijd later bleek dit toch niet helemaal het geval te zijn. Er ging namelijk nog iets mis in het emailverkeer. Een valkuil voor mij was dat meldposten ondertussen waarschijnlijk terug waren gevallen op het melden via het PigeonVillage-programma waardoor ik geen idee had of het meldformulier al dan niet naar behoren werkte.

Het doorsluizen naar PigeonVillage is tijdens het opzetten van het meldformulier technisch getest en werkend bevonden maar in tegenstelling tot ons eigen meldsysteem kan ik dit minder uitgebreid “in het echt” testen. Uiteindelijk kreeg ik gelukkig een opmerking van iemand dat het leek alsof zijn meldingen niet werden doorgesluisd. Zodoende kon ik ook de achterliggende oorzaak in de emailinstellingen herleiden.

Navraag bij PigeonVillage heeft aangetoond dat daarna alle meldingen succesvol bij hen binnen zijn gekomen! (van één vereniging hadden zij geen UDP-bestand ontvangen, die wordt dan uiteraard niet goed verwerkt)

We kunnen dus concluderen dat het melden aan PigeonVillage via ons eigen meldsysteem inmiddels betrouwbaar werkt. Ik hoop dat de meldposten er gemak van hebben!

PS Mocht er in de toekomst onverhoopt een ander probleem ontstaan dan zou ik het op prijs stellen als u mij dat per direct meldt.

Met vriendelijke groeten,
Peter M. Visser
Bestuur Afdeling 8 GOU.

Bijgewerkt op 4 juni 2012 om 8:00 uur

Scroll naar boven