Dit jaar hebben we een begin gemaakt met het publiceren van lossingsverslagen. Via diverse kanalen hadden we eerder al vernomen dat daar vraag naar is. We hebben besloten om het vliegseizoen 2009 te gebruiken als proefjaar. Het afdelingbestuur heeft daarom in overleg met de afdelingslossingscommissie gekozen om in eerste instantie alleen van alle afdelingslossingen een verslag te publiceren op onze website.
Er is een invulformulier ontworpen dat eenvoudig kan worden ingevuld met alle relevante gegevens. Voor het invullen is de lossingscommissie uiteraard weer afhankelijk van de convoyeurs en ook zij zijn bereid gevonden om hieraan zo goed mogelijk bij te dragen. Als afdelingsbestuur zijn wij erg content dat deze samenwerking uitstekend verloopt. De convoyeurs vullen ter plekke de papieren versie in en de lossingscommissie plaatst dit verslag rechtstreeks op de website.
Dit jaar is dus een jaar van uitproberen. Zijn de formulieren werkbaar? Levert het genoeg informatie op? Gaat de publicatie soepel? Enzovoort. Aan het eind van het seizoen zullen we dit proefjaar evalueren en kijken we welke verbeteringen voor 2010 gewenst zijn en wat er mogelijk is. Inmiddels staat er al een flink aantal lossingsverslagen online en de statistieken van de website tonen aan dat de verslagen veelvuldig worden geraadpleegd. Een positieve ontwikkeling dus.
Bijgewerkt op 17 augustus 2009 om 18:28 uur