Wij hebben een beknopt stappenplan gemaakt voor het gebruik van het Meldsysteem. In dit artikel wordt het meldsysteem nader toegelicht en worden de richtlijnen uiteengezet.
Het Meldformulier wordt gebruikt voor de afdelingsmeldvluchten waarop u duiven kunt melden voor teletekst. De gemelde duiven worden direct in de dynamische tussenstand op onze website getoond. De meldpost ontvangt een controle-emailbericht van iedere melding.
- Iedere vereniging kan één of meer meldposten opgeven.
- Bent u meldpost? Controleer uw gegevens a.u.b. op de lijst met meldposten. Bent u geen meldpost meer maar staat u toch nog op de lijst? Wilt u ons dit doorgeven?!
- Wilt u meldpost worden? Stuur ons een verzoek onder vermelding van:
- Volledige naam van de melder.
- Emailadres van de melder.
- Lidnummer van de melder. (geen combinatienummer!)
- Verenigingsnaam.
- Verenigingsplaats.
- Verenigingsnummer
Uitgangspunten:
- Meldposten dienen de vroegste 5 meldingen die zij ontvangen van de basisleden binnen een één uur na aankomst van de snelste gemelde duif van de vereniging door te geven via het meldsysteem.
- De regelgeving dat de liefhebber op de NPO-vluchten binnen 15 minuten en midfondvluchten binnen 30 minuten de duiven bij de meldpost gemeld moet hebben, blijft bestaan.
- Wij verzoeken u om per liefhebber niet meer (vroegste) duiven te melden dan dat op de teletekstpagina vermeld kunnen worden. Het is niet de bedoeling dat een individuele naam twintig keer op de tussenstand voor komt. Let er wel op dat u voldoende “vroegste” meldingen doorgeeft.
Melden op Nationale concoursen:
Het melden voor Nationale concoursen wordt in principe vanuit de NPO georganiseerd. Feitelijk dient te worden gemeld via het op uw computer te installeren programma “Afstanden” of een andere manier die de NPO voorschrijft. De Afdeling speelt hier op zich geen rol in.
>> Verzoeken betreffende de meldpostadministratie kunnen worden gericht aan de webmaster.
Met vriendelijke groeten,
Bestuur Afdeling 8 GOU.
Bijgewerkt op 13 maart 2012 om 18:32 uur